Mesarica – The hatchet

Gorica, Ljudski vrt – Ponedeljek, 5. septembra 2022, ob 20. uri

Večer v sklopu projekta
La serata si inserisce nel progetto
GO!2025 s Kapljicami kulture / GO!2025 con GOcce di cultura

SLO: Mesarica razmesari in na novo postavi Martina Krpana, njegovo kobilo in cel dunajski dvor, pri tem pa se peterica animatorjev, igralcev in glasbenikov namesto v nekdanjo cesarsko prestolnico zapelje z gasilskim avtom v osrčje notranjske gostilne. Kolektiv Teatra Matita, ki ga sestavljajo priznani alternativni lutkovni ustvarjalci Tines Špik, Filip Šebšajevič, Miha Arh, Matija Solce, Miha Razdrih, v svojem delu združuje predmetno gledališče z dramsko igro in glasbo. Vsestranski performerji reinterpretirajo znano Levstikovo pripoved, njene motive pa postavijo v novi kontekst in jih sestavijo v dinamično kompozicijo. Notranjsko narečje gostilničarja se spontano prepleta s harmoniko, rockom, situacijsko komiko, specifičnimi predmeti, natančno izdelanimi lutkovnimi elementi ter z improviziranimi pasažami. Intermedijski lutkovni kabaret Mesarica je interaktivna, sproščena in hkrati kompleksna družbenokritična predstava, v kateri se edinstveno stapljajo prvine alternativne konceptualne umetnosti in podeželske veseloigre.

V ponedeljek, 5. septembra 2022, ob 20. uri, v Ljudskem vrtu v Gorici. Vstop prost.

Gostovanje predstave sta podprla Avtonomna dežela FJK in JSKD – Javni sklad RS za kulturne dejavnosti.

ITA: si inserisce nel ricco programma della rassegna Kapljice kulture / Gocce di cultura Mesarica – The Hatchet (produzione Compagnia Teatro Matita), uno spettacolo di musica e teatro di figura in lingua italiana, inglese e slovena con Tines Špik, Filip Šebšajevič, Miha Arh, Matija Solce, Miha Razdrih, pupazzi di Brane Solce e Sanja Fidler, regia di Matija Solce.
“Avete sentito? Martin Krpan, un contadino (cioè, un contrabbandiere) che stava trasportando del sale (o meglio, della polvere da sparo) nel XIX secolo, con la sua spada (beh, un’accetta) ha salvato il regno asburgico! Era una giornata molto fredda, al confine con l’Italia…”
La leggenda slovena incontra cinque attori, la musica e un mucchio di oggetti. Fanno a pezzi la storia e la ricostruiscono in forma di concerto, giocosa commedia, object theatre e improvvisazione. In una fusione dove gli attori incontrano le marionette, il rock incontra il folk, il post-modernismo incontra la tradizione e dove il pubblico entra a far parte del bar “Pr Tauzlu”. Qui le storie, con l’aiuto di un bicchierino di brandy (o due) ricompaiono più vive della realtà stessa.

Vi aspettiamo lunedì 5 settembre 2022 alle ore 20.00 al Giardino Pubblico a Gorizia. Entrata libera.

Lo spettacolo è stato realizzato con il contributo della Regione Autonoma FVG e allo JSKD – il fondo pubblico della Repubblica di Slovenia per le attività culturali.